Editoriál: Ako dostať značku na stupeň víťazov

V regióne pod Tatrami nám už vyrástlo veľa športových talentov. A mám na mysli športovcov naozaj zvučných mien, majstrov Slovenska, Európy či dokonca sveta. Práve šport má jednu zaujímavú vlastnosť – dokáže zjednotiť ľudí bez ohľadu na náboženstvo, vek, pohlavie či názory. Posledných pár týždňov celé Slovensko očami tlačilo pedále na bicykli Petra Sagana, na jar sa už každoročne opakuje striedanie eufórie so sklamaním na hokejových majstrovstvách a raz za dva roky hrdo hľadáme na štartovných listinách olympiád slovenské mená, ktoré sme možno predtým ani nepočuli.

Ak sa vrátim do nášho regiónu, nedávno sme vám písali o veľkom talente v oblasti voltíže Adamovi Lukáčovi, ktorý síce pochádza z Topoľčianok, ale reprezentuje aj popradský klub. V jazdectve máme ešte jedno želiezko v ohni, mladú majstersku Slovenska Zuzanu Zemanovú z Veľkej. Cyklotrialista Ján Kočiš zbiera popredné umiestnenia na európskych i svetových súťažiach. O Žampovcoch ani nehovoriac.

Ak sa však chceme tešiť z takýchto úspechov, je nevyhnutné, aby naše talenty mali aj finančnú podporu. O tej zo strany štátu sa rozpisovať veľmi nechcem, zabralo by to niekoľko strán. Len na okraj – minister Peter Pellegrini na marcovej tlačovke uviedol, že v auguste by sa na rokovanie Národnej rady mal dostať nový zákon o športe, ktorý má vyriešiť najmä jeho financovanie. Termín sa blíži, počkajme si, náš šport totiž už zmenu veľmi potrebuje.

A druhý diel skladačky – firmy – by taktiež namiesto billboardov či letákov mohli radšej investovať do našich mladých športových talentov. Pre zaujímavosť: Z nedávneho prieskumu istej značky vyplynulo, že len štyri percentá zákazníkov dôverujú pri nákupe odporúčaniam z billboardov. Takže, milí podnikatelia, čo by ste namiesto toho povedali na investíciu, ktorá vašu značku vynesie až priamo na stupne víťazov?

Mária Mlaková