Nová šanca na prácu: Pod Tatrami chcú školiť ľudí z celého sveta

V podtatranskej obci vznikol nový projekt tréningového centra. To má pomôcť s prácou a kariérou nielen miestnym ľuďom, ale aj Indom, Britom či Rusom.

Martin Kitching, autor projektu Learning and Development Center. Snímka: mam

Martin Kitching, autor projektu Learning and Development Programs. Snímka: mam

Za projektom, ktorý nesie názov Learning and Development Programs, stojí Martin David Kitching. Tento Brit, ktorý už niekoľko rokov žije na Slovensku, donedávna pôsobil ako riaditeľ spoločnosti Treves vo Veľkej Lomnici. Už niekoľko mesiacov sa však venuje novej myšlienke.

„Vytvorili sme spoločnosť s názvom Learning and Development Programs, ktorá je globálnym programom. Chceme trénovať ľudí a zlepšovať ich jazykové schopnosti, biznis schopnosti, výrobné či IT znalosti, financie… Ide teda o široké spektrum rôznych schopností. Táto globálna organizácia má sídlo tu, vo Veľkej Lomnici,“ približuje pre Podtatranské noviny Kitching.

Z Bombaja smer Vysoké Tatry
Svoj nový projekt prirovnal k internetovej stránke booking.com. Na nej môžete nájsť ponuky na ubytovanie v hoteloch či penziónoch po celom svete a vybrať si tak možnosť, ktorá vám najviac vyhovuje. Niečím podobným chce byť aj lomnický projekt, akurát v oblasti vzdelávania zamestnancov, aby získali pracovné pozície vo firmách, o ktoré majú záujem.

„Naša stránka teda nebude ponúkať len naše tréningy, ale aj kariérne tréningy iných spoločností. Ľudia napríklad z Londýna, Moskvy či Bombaja prídu sem, aby tu absolvovali tréningové a vzdelávacie programy najvhodnejšie práve pre nich. Budeme ich učiť rôznym tímovým schopnostiam v unikátnom prostredí Vysokých Tatier. Pôjde napríklad tiež o teambuildingy na raftoch alebo na golfe alebo iné aktivity, ktoré tím scelia a oni sa potom vrátia späť do svojich krajín s lepšími schopnosťami a skúsenosťami,“ hovorí o fungovaní v praxi Martin Kitching.

Tréning pre klientov z celého sveta
Súčasťou Learning and Developments Programs tak bude aj callcentrum. „V ňom budeme ľuďom poskytovať rady v kariére, pomáhať im získať nové pracovné pozície, napríklad v súvislosti s príchodom automobilky Jaguar-Land Rover na Slovensko, alebo všeobecne o tom, ako získať pozíciu v auto-moto sektore, aké schopnosti na to musíte mať a podobne. Taktiež pôjde o firmy, ktoré budú dodávateľmi Jaguar –Land Rover alebo iných automobilových spoločností,“ pokračuje Martin Kitching. Projekt je spojený aj s Britskou obchodnou komorou na Slovensku, firma LDP Online sa v spolupráci s ňou snaží dostať na Slovensko nové spoločnosti, dávať ich do kontaktu s tými slovenskými a chce školiť ľudí, aby mohli získať pracovné miesta v týchto firmách, keď sa rozhodnú podnikať aj u nás. Aby takéto tréningové a kariérne centrum fungovalo, jeho nevyhnutnou súčasťou sú tréneri. „Chystáme sa mať najmenej polovicu z trénerov, ktorí budú pôsobiť medzinárodne, tu v regióne. Ideme teda motivovať aj ľudí z Indie, Ruska, z Veľkej Británie.

Nech prídu sem do tohto regiónu, aby sme ich potom trénovali pre rôznych klientov z celého sveta,“ vysvetľuje M. Kitching. V súčasnosti má LDP Online osem zamestnancov a všetci sú z podtatranského regiónu. Už tento rok však ich počet plánujú rozšíriť na 43.

Preliezť múr pesimizmu
Martin Kitching prišiel na tento nápad na základe svojich predošlých pracovných skúseností. Ešte predtým, ako sa stal riaditeľom spoločnosti Treves, totiž pôsobil ako Global business development director pre jednu medzinárodnú spoločnosť. „Mojou prácou bolo chodiť do 40 závodov po celom svete a pomáhať im zlepšovať sa, nastaviť systém nanovo, pomáhať im dostať sa zo straty do profitu,“ približuje. Na základe skúseností a tiež pri neskoršej práci riaditeľa podľa jeho slov videl, čo na trhu chýba, čo ako topmanažér sám nemohol nájsť. „Potom prišiel nápad pomáhať lokálnym firmám. Ale ako sa tento nápad postupne rozširoval, rozrástol sa na oblasť celého Slovenska. Potom prišiel nápad spojiť rozličné kontakty, ktoré mám po celom svete a narástlo to na globálny projekt,“ osvetľuje Kitching. Najväčším negatívom Slovákov ako zamestnancov je podľa neho pesimistický pohľad na svet. „Teda, že niečo sa nedá dosiahnuť ešte predtým, než sa o to vôbec pokúsia. Ale keď ich už raz presvedčíte, že sa to dá, nájdete dynamických a pripravených ľudí, ktorí chcú prijímať zmeny. Keď teda preleziete múr pesimizmu a nasmerujete ľudí tým správnym smerom, nájdete zamestnancov, s ktorými sa mi robí lepšie ako s ľuďmi vo Francúzsku, Anglicku či Amerike,“ uzatvára.