44. ročník Rallye Tatry vyhral Grzegorz Grzyb + fotogaléria

Víťazom 44. ročníka Rallye Tatry, ktorá bola treťou súťažou seriálu Majstrovstiev Slovenska, sa stala posádka Rufa Šport v zložení Grzegorz Grzyb/Boguslav Browinski na vozidle Škoda Fabia R5.

Víťazi 44. ročníka Rallye Tatry Grzegorz Grzyb (vpravo) a Boguslav Browinski. Snímka: rov

Pre Grzyba je to už tretie víťazstvo v Poprade. Na tatranskej rely vyhral Poliak aj v rokoch 2008 a 2015. „Som veľmi rád, že sa nám podarilo vyhrať a získať hetrik. Na autogramiáde som sedel vedľa Lea Pavlíka, ktorý tu tiež trikrát vyhral. Aj som si pomyslel, že by bolo dobré urobiť rovnaký výsledok ako on. Našťastie, ešte nie som taký starý, možno ho ešte prekonám. Na predchádzajúcich dvoch po­dujatiach prebiehajúcej sezóny sme mali tento rok smolu alebo nejaké problémy. Bitka o titul je stále otvorená a konkurencia veľká, do ďalších pretekov to bude náročné. Vyhrali sme o malý časový rozdiel. Je to naozaj ťažké. Urobíš jednu chybičku a už musíš tlačiť na viac ako sto percent, ale taká je rely,“ povedal poľský jazdec po skončení pretekov.

Koči zaostal len o 0,7 sekundy

Na druhom mieste skončila slovensko-česká posádka Martin Koči/Filip Schovánek na Škode Fabia R5 z tímu Styllex motorsport, ktorá sa dostala do vedenia v slovenskom šampionáte. Za poľskou dvojicou zaostali len 0,7 sekundy. „Bola to pre nás veľmi dobré preteky a veľmi sme si ich užili. Každopádne nás trochu mrzí, že sme druhí o 0,7 sekundy, ale na druhej strane sú to super body do šampionátu, kde sme momentálne na prvom mieste, takže nakoniec je všetko fajn a musím poďakovať tímu, boli to krásne preteky. Skúšky tu boli náročné, ale zároveň krásne. Z troch súťaží Majstrovstiev Slovenska bola Rallye Tatry jednoznačne najťažšia. Sú to dvojdňové preteky, takže je to únavné,“ povedal Martin Koči v cieli.
Tretiu priečku si vybojovali obhajcovia minuloročného víťazstva Tomáš Ondrej/Adam Gömöri na vozidle Škoda Fabia WRC, keď na víťazného Grzyba stratili presne 15 sekúnd. V sobotu síce začal sťahovať stratu, ale z bronzovej priečky sa neodpútal. „Teší ma, že sme aj napriek všetkým problémom obsadili tretiu priečku. Sklamaní sme hlavne z prvého dňa, pretože sa nám nedarilo a tam sme nabrali 18 sekundovú stratu. Druhý deň už bol fajn. Keby nebolo úvodného dňa, tak by sme bojovali aj o celkové víťazstvo. Dúfam, že sa nám podarí ďalšia súťaž v Hustopečiach a dokončíme s týmto autom celú sezónu,“ povedal Tomáš Ondrej.

Martin Koči s Filipom Schovánekom zaostali len o 0,7 sekundy. Snímka: rov

Organizátori si pochvaľujú divácku účasť

Náročnú súťaž dokončilo v rámci slovenského šampionátu 33 posádok z pôvodného počtu 49 na štarte. Z popredných posádok kvôli technickým problémom nedokončili preteky Peter Deák (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Tomáš Fusko (Peugeot 208 VTI R2). Najrýchlejšiu dvojkolku mal Slawomir Strychalski z Poľska na vozidle Nissan 350Z, domáci Tomáš Fusko odstúpil v závere súťaže kvôli odpadnutému kolesu. Pre súťažiacich pripravili organizátori z AOS klubu Poprad celkom 434 kilometrovú trať s deviatimi rýchlostnými skúškami na piatich úsekoch v dĺžke vyše 101 kilometrov. Preteky začali už v piatok 26. mája. Súčasťou prvého dňa bol aj atraktívny nočný mestský okruh, ktorý prilákal davy fanúšikov motoristického športu. Súťaž vyvrcholila v sobotu 27. mája. „Preteky boli veľmi náročné po organizačnej stránke a náročné to mali aj pretekári. Súťažiaci si pochvaľovali rýchlostné skúšky a takisto to ukázali diváci, ktorých prišlo veľmi veľa. Nevyskytli sa žiadne väčšie problémy,“ zhodnotil preteky ich riaditeľ Stanislav Hanzeli. V závere pretekov museli organizátori o hodinu posunúť štart posledných rýchlostných skúšok. Dôvodom bola kolízia s bežeckými pretekmi v Slovenskom raji. „V rámci bezpečnosti sme to radšej takto poposúvali,“ dodal Hanzeli. Divácka účasť bola podľa neho úžasná, najmä na nočnej rýchlostnej skúške v Poprade. Preteky podľa neho splnili svoj cieľ. „To, čo sme chceli docieliť, sme dokázali, že vieme urobiť, vieme to zabezpečiť. Uvidíme, čo ukážu ďalšie roky,“ povedal na záver riaditeľ pretekov.
Rallye Tatry boli aj tretím dielom Tatransko-Valašského pohára v rely, ktorý začal na Valašskej rally vo Valašskom Meziříčí. Z víťazstva sa raduje česká posádka Lukáš Matěna/Lukáš Hlaváč, druhá skončila slovensko-česká dvojica Richard Pravda/Ondřej Krajča (všetci Mitsubishi Lancer EVO IX) a tretia skončila ďalšia česká dvojica Jiří Pohlídal/Vladimír Machoň (Nissan Micra).

Víťaz 44. Rallye Tatry Grzegorz Grzyb s Boguslavom Browinskim na vozidle Škoda Fabia R5 na trati. Snímka: rov

(rov)

Konečné poradie 44. Rallye Tatry 2017

Grzyb/Browinski (POL, Škoda Fabia R5) 52:32,4 min
2. Koči/Schovánek (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 0,7 s
3. Ondrej/Gömöri (SVK, Škoda Fabia WRC) + 15,0 s
4. Valoušek/Havelková (CZE, Ford Fiesta R5) + 42,7 s
5. Adielsson/Johansson (SWE, Ford Fiesta R5) + 1:06,7 min
6. Majerčák/Vejačková (SVK, Ford Fiesta R5) + 1:15,4 min
7. Drotár/Plachý (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 2:44,9 min
8. Kukučka/Vejačka (SVK, Ford Fiesta R5) + 3:07,6 min
9. Gavlák/Horniaček (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:23,9 min
10. Német/Szegö (HUN, Ford Fiesta R5) + 4:43,1 min